11/01/2020

Op deze mooie, redelijk milde winterochtend, zijn de leden van De Lions Club Renkum weer een mooie traditie naar buiten getreden. al sinds jaar en dag wordt er geregeld hard gewerkt ergens in het landschap van onze gemeente hand- en spandiensten te verrichten bij een stukje onderhoud.

Deze keer was in samenspraak met het bestuur van de Vereniging Vrienden van Park Hartenstein – waarbinnen Lion Dirk Doornenbal actief is – en de gemeente Renkum gekozen voor het schonen van een laan op de Hemelse Berg. De eikenlaan tussen de Eendjesvijver en de Kneppelhoutweg werd  op aanwijzing van Frans Welsch tot 3 meter achter de eiken ontdaan van opschot van esdoorns en beuken.

Ook de ver uitgeschoten Rhodondendrongroep aan de oostzijde van de Eendjesvijver, inmiddels zo’n meter of vijf hoog en te transparant werd fors teruggesnoeid.

Een goede gewoonte, of er nu gewerkt wordt bij Oranje Nassau Oord, de Cardanusbossen of langs het spoor bij de Buunderkamp in de buurt was ook deze keer weer aanwezig. Geert Kalverla verzorgde de inwendige mens zowel bij de start als bij het einde van de werkzaamheden weer op een aller plezierigste manier!

Voor de rhodondendrons weer alle kans om uit te groeien tot een mooie compacte beplanting, als belangrijk onderdeel van dit mooie Oosterbeekse landgoed.
En ja, tussen het opschot stonden toch ook weer de nodige bramen, zodat sommige enthousiastelingen toch getekend huiswaarts gingen.