13/09/2019

September 2019, vrijdag de dertiende en prachtig weer, wat kan er misgaan? Het zevende, jaarlijks terugkerende, Lions golftoernooi op de Heelsumse golfclub was dit jaar ten bate van het Helen Dowling Instituut.

actiefoto

75 jaar geleden landden de geallieerden op dit terrein bij de slag om Arnhem. Dit werd in de hele gemeente Renkum uitgebreid gevierd. Daarom was het terrein van de Heelsumse opgesierd met modellen van gliders en parachutes.

parachute uit de tweede wereldoorlog

Een groot aantal sponsoren leverde een bijdrage aan deze dag, die mede door de inzet van de Lions opnieuw een groot succes werd.

Het goede doel en de sponsoren

Traditioneel was de floating green, die dit jaar maar liefst zes maal werd getroffen. Eén golfer wist dit zelfs tweemaal te doen!

Floating green met op de achtergrond een Horsa glider

Het toernooi werd afgesloten met een borrel en een driegangendiner, dat werd opgeluisterd door de prijsuitreiking en een veiling. Na afloop van het diner kon een blije directeur van het Helen Dowling Instituut een cheque ter waarde van € 13.000,- in ontvangst nemen.