18/01/2020

Afgelopen zaterdag was het weer zover. In het Kruispunt in de Spoorstraat in Arnhem werd het nieuwe jaar gevierd met een feestelijk diner voor dak- en thuislozen in Arnhem.

Maar niet alleen voor hen, maar ook voor de vrijwilligers die dag in, dag uit klaar staan om aan hen een plek van warmte te bieden.
Evenals de voorgaande jaren werd dit Nieuwjaarsdiner verzorgd door de Lions Club Renkum. Al vele jaren zorgen de leden eenmaal per maand op zaterdag voor een warme maaltijd voor ongeveer 40 mensen. Maar één keer per jaar wordt er uitgepakt.

Onder leiding van chefs Erik Volkers en Olivier van Abbe maakte de Lions-keukenbrigade een viergangendiner uit de Indiase keuken.

Het diner bestond uit zoetzure aubergine, gevolgd door bieten-tomatensoep en als hoofdgerecht curry (kip, voor de vegetariers: ei) met gekruide rijst, salade van kekererwten en sperziebonen, en twee chutneys. Het geheel werd afgesloten met pannekoekjes in cardamomsiroop, gebakken banaan en vanille-ijs. Ook aan een (niet-alcoholisch) drankje werd gedacht.

Het geheel werd uitgeserveerd door een smetteloos ogende ploeg professioneel ogende obers, die het de gasten zoveel mogelijk naar hun zin maakten.

Na het succes van vorig jaar werd ook deze keer het geheel omlijst door The Larks, de zingende leden van de Lions Club Renkum, ook nu weer onder de bezielende leiding van Simon de Jong.

Dat het een succes was blijkt wel uit een reactie van één van de vrijwilligers van het Kruispunt:
"We hebben genoten gisteren! Het eten was fantastisch en we hebben ook erg genoten van het koor. Iedereen was erg enthousiast. Volgend jaar houden wij ons weer aanbevolen! "