03/12/2022

In 2022 viert de club haar tiende lustrum (gerekend vanaf de charternight in 1972) en traditioneel gaat elke viering gepaard met een cadeau aan de gemeenschap. Er is gekozen voor het planten van bomen, geheel in de traditie van de club. Zo werden er bij de oprichting van de club twee Wierookceders geplant in park Hartenstein, heeft de club meerdere percelen bos aangeplant en gezorgd voor de totstandkoming van de Uitkijktoren de Boersberg in Doorwerth, waarmee men boven de bomen kan uitkijken. Daarnaast heeft de club een traditie van het onderhouden van groen in de bosrijke omgeving, varierend van wilgen knotten tot het vrijmaken van zichtlijnen in parken. De heren steken nu eenmaal graag de handen uit de mouwen.

Daarom werd op 3 december de eerste boom geplant van vijf die er in de gemeente zullen komen: één in elk dorp. De eerste boom staat op de hoek bij de voormalige Albert Schweizerschool in het dorp Renkum. Ook de andere 4 zijn inmiddels geplant.