04/01/2020

Alhoewel het Lionsjaar altijd van zomer tot zomer loopt is de jaarwisseling, met een bestuur halverwege zijn termijn, voor de Lions Club Renkum altijd een goede reden om echt bij stil te staan.

Ooit een combinatie van een winterse wandeling met een boerenkoolmaaltijd na afloop, is al meerdere jaren het een goede gewoonte geworden om het nieuwe jaar te vieren met een mooi diner samen met onze partners. Met de verhuizing van de club in september naar de Westerbouwing alle reden om juist daar dit feest te vieren.

Natuurlijk was er veel ruimte voor Ron Harmsen, in zijn hoedanigheid als president om voor- en achteruit te kijken, aandacht te hebben voor persoonlijk lief en leed, maar vooral toch te constateren dat LCR een ware bloeitijd door maakt, met de nodige nieuwe leden. Enige zorg werd daarbij uitgesproken voor de houdbaarheid van de, in de club gekoesterde, structuur om in ieder geval maandelijks bij één van de leden thuis samen te komen. Dat vergt, door het groeiend ledental, soms wel wat inschikkelijkheid.

Het diner werd begeleid door de muziek van een mooi trio, "Amy Acoustic"bestaande uit een accordeonist, een gitarist en een zangeres. Helaas verloor de zangeres halverwege de avond haar stem. Misschien had december toch zijn tol geëist? Maar de organiserende commissie bleek niet terug te schrikken voor een mooi stukje improvisatie en wist Hanneke Kling te strikken als een meer dan volwaardige stand-in!

Na het diner werd nog uitgebreid gedanst op muziek, verzorgd door  een DJ. Veel muziek uit de 70-er en 80-er jaren. Herkenbaar voor velen, maar ook de aanwezigen, duidelijk van een jongere generatie wisten zich hier prima mee in beweging te krijgen.  Jong en oud en dan vooral de dames kwamen volop in beweging. Het wordt een mooi 2020!