19/12/2019

Alweer voor de vierde keer, dus langzamerhand kunnen we wel van een jaarlijkse traditie spreken, traden The Larks weer op aan de vooravond van Kerstmis in Missiehuis Vrijland in Oosterbeek, een klooster-verzorgingshuis. Het is een door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkende zorginstelling. In Missiehuis Vrijland wonen en leven de missionarissen van de Nederlandse Regio van Mill Hill Missionarissen. Deze missionarissen zijn rustend na een intensief leven in de missie in vele landen van de wereld. Naast de missionarissen wonen er ook enkele rustende missiezusters van andere congregaties en enkele pastoors.

Larks at Mill Hill 201901

The Larks, een vijf jaar geleden opgericht mannenkoor, bestaat geheel uit leden van de Lions Club Renkum en staat al die jaren onder leiding van Simon de Jong. Begonnen als een geintje, om in de winkelstraten van Renkum en Oosterbeek in de donkere dagen voor de Kerst een beetje op te fleuren met een vertrouwd kerstrepertoire, kregen The Larks in de loop van de jaren een steeds vastere vorm. Naast een repertoire-uitbreiding, structureel repeteren doen de heren ook inspiratie op in bekende operacentra in Europa, zoals Verona en Wenen.

Larks at Mill Hill 201902

Dit jaar bracht het koor, naast kerst-evergreens als ‘We wish you a merry Xmas’, ‘Guten Abend, Gut Nacht’ van Johannes Brahms of ‘Joy tot he World’ bijvoorbeeld ook ‘Het Dorp’ van Wim Sonneveld/Jean Ferrat en ‘Sound of Silence’ van Simon and Garfunkel. Ook voor moeilijker werken als  ‘Da unten im Tale’, ook van Johannes Brahms, draait men de hand niet om. Volgens woordvoerder Ron Harmsen gaat het verhaal achter het lied bij de selectie door The Larks en dirigent Simon de Jong een steeds grotere rol spelen.

Larks at Mill Hill 201903